Isnin, 12 Mei 2014

Susu Mummylicious - terbaikkkk!!!!

Salam 1Malaysia.
 
SUSU.. ada orang suka minum susu. ada yang tak suka minum susu. ada juga yang alah pada susu. kenapa boleh jadi begitu ? jawapannya ada pada diri sendiri. no komenlah ye. tapi nak share satu cerita tentang alahan pada susu. nak cerita kat sini panjang sangat... sebaiknya you all klik SINI. baca sampai habis. siapa baca link tadi pasti perasan yang alahan susu kebanyakannya dari susu lembu. bukan nak kata susu lembu tak elok... cuma.. PENTINGnya keperihatinan kita sebagai ibu bapa agar jangan ambil mudah jika ada tanda-tanda ruam pada anggota badan anak. setiap anak adalah berbeza dengan anak yang lain. jangan asyik dok kata "si abang ngan kakak masa kecil2 dulu ok jer minum susu tu..adik plak tak boleh" . haaa.... jangan ambil mudah ye kawan2.
 
Dipasaran sekarang ada banyak pilihan susu yang boleh kita dapati dengan mudah. susu lembu ada. susu soya ada. susu kambing ada. susu unta pun dah ada sekarang ni. terpulanglah pilihan masing-masingkan. Kami sekeluarga pun dah jumpa minuman susu yang boleh diminum untuk seisi keluarga. Susu keluaran bumiputera muslim. Diperakui HALAL oleh JAKIM, mendapat pengiktirafan dari Makanan Selamat Tanggungjawab Industri (MeSTI) dan semestinya sedap. susu apa ??? tak lain tak buat Susu Kambing Mummylicious.
 

Susu Kambing Mummylicious
  • Susu Mummylicious ini sesuai untuk semua peringkat umur dari 1 tahun sehingga warga emas.
  • Terdapat dalam 2 perisa iaitu vanilla dan strawberi dengan tambahan ekstrak kurma, kismis, delima, habatussauda, buah tin, buah zaitun, madu, za'faran, manna dan avocado.
  • Tanpa sukrosa (gula)
  • Tanpa bau hamis

Kurma - membantu mencergaskan minda. - membantu menurunkan paras kolestrol. - sebagai agen antioksidan (sumber glutathione). - baik untuk kesihatan mata.
 
Kismis - membantu mengurangkan risiko strok. - membantu menguatkan tulang. - membantu melawan bakteria yang menyebabkan kerosakan gigi dan gusi.
 
Delima - kaya dengan zat besi yang penting dalam pembentukan sel darah merah. - membantu memperbaiki struktur usus. - sumber besar dalam folid acid (untuk pertumbuhan saraf bayi). - mengurangkan alahan (morning sickness) pada ibu mengandung. - mengurangkan bengkak kaki ibu mengandung.
 
Habatussauda - membantu meningkatkan daya ketahanan badan. - membantu mengurangkan batuk dan asma. - membantu mengurangkan rasa loya dan muntah.
 
Buah Tin - membantu memulihkan penyakit buasir. - melawaskan pembuangan air kencing. - membantu merawat batuk yang berpanjangan.
 
Madu - mengandungi antioksida membantu menghalang kanser. - Awet muda
 
Za'faran - membantu memudahkan penghadaman. - mengurangkan bau mulut. - membuang asid dan angin dalam perut.
 
Manna - bertindak sebagai prebiotic (makanan untuk bakteria baik dalam usus). - membantu mengurangkan gas dalam badan. - menggalakkan pembiakan bakteria sihat dalam perut. - dapat mencegah kanser kolon, sembelit dan cirit-birit.
 
Avocado - membantu mencegah kanser. - membantu menurunkan paras kolestrol. - sebagai agen antioksidan (sumber glutathione). baik untuk kesihatan mata.
 

Cara minum susu mummylicious
Siapa yang tak boleh minum susu lembu, anda disyorkan minum susu mummylicious sebab sukatan bancuhan susu hanya 2 skop = 120ml air bersamaan 4oz. sikit aje kan... tak payah penuh 1 mug nak habiskan. Minum 1 - 2 kali sehari.
 
Mana nak dapat susu mummylicious?
Siapa nak cuba rasa susu yang sedap ini boleh hubungi terus Alwani Baby Land di talian 0196418285.
 
* Sample 1 sachet RM2.50.
* Sebotol 600g vanilla dan strawberi RM59.90 (WM) / RM69.90 (EM)
 
~~*~~ Usaha dan tawakallah kepada Allah atas usaha dan niat kita atas setiap sesuatu ~~*~~


Tiada ulasan:

Catat Komen