Rabu, 20 Julai 2011

Hajat yang ditunaikan.

Pd 25hb Jun lepas, aku dan keluarga telah pergi ke pasaraya mydin usj. mmg lama jugak la kami kat sana. beli barang keperluan dan kehendak. lepas solat magrib kami terus ke Seri Kembang tuk ambil barang yg officemate husband order. lewat malam baru kami pulang ke puchong. keesokan harinya, masa nak mesin baju..tetiba baru perasan...rantai tangan emas hilang.. uuwwaaa.... terkejut dn sedih sesgt... siap call untie kat seri kembangan minta dia simpankan klu jumpa...aku geledah semua beg cari pun still x jumpa2. ngadu ngan husband..dia kata SABAR. cari punya cari..aku pun reda yg rantai tgn tu mmg bukan hak milikku lagi.

10hb Julai, cincin nikah aku plak hilang... aduhhh... bertambah2 sedih lg.. yg aku perasan last time aku tanggal 2 bentuk cincin di umah adik di bdr bkt raja, klang (umah fadil) dalam beg galas. esoknya masa nak gi office, aku cari la dlm beg tu..yg jumpa 1 bentuk aje... aku pun pelik gak...call adik suruh dia simpan klu jumpa. 2 hari cari... mmg sah takde..cicir kat mana x tau la..so berganda2 la kesedihan yg aku tanggung masa tu. kuasa Allah swt.. tergerak hati ini utk buat solat hajat. solat hajat ni yg utamanya mohon tuk sembuh sepenuhnya penyakit yg aku hidap ini dan mohon diberikan kesihatan yg baik dan dipermudahkan urusan di dunia dn di akhirat. akhir sekali aku mohon jika ada rezkiku tuk jumpa rantai tangan dn cincin..permudahkanlah ia. amin. 

Dengan kuasa Allah dengan tidak diduga oleh aku, suami dan anak2... pd 16hb Julai, waktu tengahari, selepas balik dari sign report card juna... juna telah menjumpai cincin nikah ku di parking lot umah kami. dia ingat cincin mainan...bila dia tgk betul2 dia kata " ibu!!!! juna dah jumpa cincin ibu... " ya Allah... rasa nak menjerit aje masa tu.. aku bersyukur sangat2. rezeki berpihak kpd ku. mmg gembira sangat. alhamdulillah.

Keesokkan harinya, kami bercadang nak ke senawang ziarah adik (noor) yg tgh 'mabok' anak ke 5. masa dlm perjalanan ke sana... satu keajaiban Tuhan berlaku sekali lg. ya..kali ni anak sulung ku aiman pula yg jumpa rantai tangan di bawah seat penumpang sebelah driver. ya Allah...aku betul2 tak sangka dengan izin Allah semua yg hilang dah dapat semula selang 1 hari sa. kuasa Tuhan... untuk makluman semua.. kereta tu telah dihantar tuk servis + cuci (luar dn dalam). husband siap tgk org tu buat kerja.. mana lah tau tetiba jumpa plak rantai tgn tu...so, sekarang sudah lengkap barangan kesayangan ku.. Syukur Alhamdulillah..



1 ulasan:

  1. alhamdulillah.. takdir Allah cincin dan rantai tangan tu masih milik akak.

    BalasPadam