Selasa, 9 Oktober 2012

EBM..oooo...EBM..

Tinggal 5 hari saja lagi untuk memulakan kerja-kerja coding setelah hampir 90 hari bercuti. oooh! tidak!!! berat rasa hati ini nak tinggalkan alwani dalam tempoh 10 jam (keluar rumah pagi then ambil alwani 6 ptg). windu la. sekarang ni pun windu juga w/pun alwani tengah tidur. hehehe.... jam 10 nanti hantar dia ke rumah atok. ini minggu ke 2 aku latih alwani untuk tinggal bersama atok dan menyusu guna botol. sambil2 tu aku giat 'memerah' EBM untuk bekalan setelah bekerja nanti.

EBM since bulan Ogos aku perah dah habis stok. yang tinggal sekarang ni dari Sept until now. kira-kira ada la dalam 103 oz. insyaAllah dengan izinNya aku akan tetap teruskan projek EBM ini selama mana yang mungkin. azam la kiranya juga. eemm... harap-harap cukup sampai alwani umur 6 bulan. 


 


 


Simpan dalam plastik lebih senang pada aku sebab boleh jimatkan ruang freezer. ada pendapat mengatakan penggunaan botol untuk simpanan dalam freezer tidak sesuai digunakan untuk penyusuan. senang citer tak elok guna botol yang sama bagi bayi minum. lagi pun jika guna plastik bag, kita boleh isi sampai 12oz sekali.


mari kita amalkan surah ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan